Klauzula informacyjna
Klauzula informacyjna
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) (Dz. Urz. UE. L Nr 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (zwane dalej „RODO”) informujemy, że:
-
Administratorem danych osobowych jest Komendant Powiatowy Policji w Mielcu, dane kontaktowe: ul. Wyspiańskiego 8, 39-300 Mielec, tel. 47 822-73-05.
-
Monitorowanie zgodności przetwarzania danych osobowych w KPP w Mielcu zapewnia Inspektor Ochrony Danych.
Marta Barszcz
-
adres: ul. Wyspiańskiego 8, 39-300 Mielec
-
e-mail: iod.mielec@rz.policja.gov.pl
Osobą zastępującą Inspektora ochrony danych jest:
asp. Katarzyna Mroczek
-
adres: ul. Wyspiańskiego 8, 39-300 Mielec
-
e-mail: iod.mielec@rz.policja.gov.pl
-
Administrator w związku z realizacją zadań związanych z obsługą zgłoszeń o naruszeniach prawa będzie przetwarzał dane osobowe w następujących celach:
-
realizacji obowiązku prawnego związanego z przyjmowaniem zgłoszeń wewnętrznych dotyczących naruszeń prawa wynikającego z ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (zwanej dalej „ustawą o ochronie sygnalistów”)(zgodnie z art. 6 ust.1 lit. c) RODO);
-
przetwarzania danych w związku z podjęciem działań następczych w oparciu o obowiązek prawny wynikający z przepisów ustawy o ochronie sygnalistów (zgodnie z art. 6 ust.1 lit. c) RODO);
-
prowadzenia dokumentacji, w tym rejestru zgłoszeń wewnętrznych w oparciu o obowiązek prawny wynikający z przepisów ustawy o ochronie sygnalistów (zgodnie z art. 6 ust.1 lit. c) RODO).
-
Administrator zapewnia poufność Pani/Pana danych, w związku z otrzymanym zgłoszeniem.
W związku z tym odbiorcami danych osobowych mogą być organy publiczne lub podmioty uprawione do żądania dostępu lub otrzymania danych osobowych na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
a także inne podmioty wyłącznie w oparciu o uprzednio wyrażoną zgodę sygnalisty. -
Administrator danych nie zamierza przekazywać Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego, bądź organizacji międzynarodowych.
-
Dane osobowe przetwarzane w związku z przyjęciem zgłoszenia lub podjęciem działań następczych oraz dokumenty związane z tym zgłoszeniem będą przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym przekazano zgłoszenie wewnętrzne do organu publicznego właściwego do podjęcia działań następczych lub zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami. Dane osobowe oraz pozostałe informacje w rejestrze zgłoszeń wewnętrznych są przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami.
-
Sygnaliście przysługuje prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, a także ich sprostowania (poprawiania). Przysługuje Pani/Panu także prawo do żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także sprzeciwu na przetwarzanie, przy czym przysługuje ono jedynie w sytuacji, jeżeli dalsze przetwarzanie nie jest niezbędne do wywiązania się przez Administratora z obowiązku prawnego i nie występują inne nadrzędne podstawy prawne przetwarzania.
-
W przypadku uznania, iż przetwarzanie danych osobowych przez Administratora narusza przepisy RODO, Sygnaliście przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na adres: ul. Moniuszki 1A, 00-014 Warszawa.
-
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest niezbędne do dokonania zgłoszenia informacji
o naruszeniach prawa. -
Dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu przetwarzaniu (w tym profilowaniu).