Klauzula informacyjna - Sygnaliści - procedura zgłoszeń - Komenda Powiatowa Policji w Mielcu

Biuletyn Informacji Publicznej

Sygnaliści - procedura zgłoszeń

Klauzula informacyjna

Klauzula informacyjna

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) (Dz. Urz. UE. L Nr 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (zwane dalej „RODO”) informujemy, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Komendant Powiatowy Policji w Mielcu, dane kontaktowe: ul. Wyspiańskiego 8, 39-300 Mielec, tel. 47 822-73-05.

  2. Monitorowanie zgodności przetwarzania danych osobowych w KPP w Mielcu zapewnia Inspektor Ochrony Danych.

    Marta Barszcz

Osobą zastępującą Inspektora ochrony danych jest:

asp. Katarzyna Mroczek

 

 

  1. Administrator w związku z realizacją zadań związanych z obsługą zgłoszeń o naruszeniach prawa będzie przetwarzał dane osobowe w następujących celach:

  1. realizacji obowiązku prawnego związanego z przyjmowaniem zgłoszeń wewnętrznych dotyczących naruszeń prawa wynikającego z ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (zwanej dalej „ustawą o ochronie sygnalistów”)(zgodnie z art. 6 ust.1 lit. c) RODO);

  2. przetwarzania danych w związku z podjęciem działań następczych w oparciu o obowiązek prawny wynikający z przepisów ustawy o ochronie sygnalistów (zgodnie z art. 6 ust.1 lit. c) RODO);

  3. prowadzenia dokumentacji, w tym rejestru zgłoszeń wewnętrznych w oparciu o obowiązek prawny wynikający z przepisów ustawy o ochronie sygnalistów (zgodnie z art. 6 ust.1 lit. c) RODO).

  1. Administrator zapewnia poufność Pani/Pana danych, w związku z otrzymanym zgłoszeniem.
    W związku z tym odbiorcami danych osobowych mogą być organy publiczne lub podmioty uprawione do żądania dostępu lub otrzymania danych osobowych na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
    a także inne podmioty wyłącznie w oparciu o uprzednio wyrażoną zgodę sygnalisty.

  2. Administrator danych nie zamierza przekazywać Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego, bądź organizacji międzynarodowych.

  3. Dane osobowe przetwarzane w związku z przyjęciem zgłoszenia lub podjęciem działań następczych oraz dokumenty związane z tym zgłoszeniem będą przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym przekazano zgłoszenie wewnętrzne do organu publicznego właściwego do podjęcia działań następczych lub zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami. Dane osobowe oraz pozostałe informacje w rejestrze zgłoszeń wewnętrznych są przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami.

  4. Sygnaliście przysługuje prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, a także ich sprostowania (poprawiania). Przysługuje Pani/Panu także prawo do żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także sprzeciwu na przetwarzanie, przy czym przysługuje ono jedynie w sytuacji, jeżeli dalsze przetwarzanie nie jest niezbędne do wywiązania się przez Administratora z obowiązku prawnego i nie występują inne nadrzędne podstawy prawne przetwarzania.

  5. W przypadku uznania, iż przetwarzanie danych osobowych przez Administratora narusza przepisy RODO, Sygnaliście przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na adres: ul. Moniuszki 1A, 00-014 Warszawa.

  6. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest niezbędne do dokonania zgłoszenia informacji
    o naruszeniach prawa.

  7. Dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu przetwarzaniu (w tym profilowaniu).

Metryczka

Data publikacji : 15.07.2025
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Mielcu
Osoba udostępniająca informację:
podkom. Bernadetta Krawczyk
do góry