Dostęp do zasobów archiwalnych - Komenda Wojewódzka Policji w Rzeszowie

Biuletyn Informacji Publicznej

Dostęp do zasobów archiwalnych

Zasób archiwalny zgromadzony w archiwum Komendy Powiatowej Policji w Mielcu przydatny dla badaczy naukowych to w szczególności szeroko rozumiana dokumentacja zawierająca różnego rodzaju księgi, rejestry, kartoteki, fotografie, filmy, druki urzędowe, a także nagrania dźwiękowe.

Akta udostępnia się na  podstawie pisemnego wniosku podmiotu  zainteresowanego zawierającego:

  • imię i nazwisko, rodzaj i numer dokumentu tożsamości oraz adres do korespondencji - jeżeli zgłoszenie składa osoba fizyczna lub jej upoważniony przedstawiciel:
  • nazwę i siedzibę osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej oraz imię i nazwisko, rodzaj i numer dokumentu tożsamości osoby upoważnionej, której mają być udostępnione materiały - jeżeli zgłoszenie składa osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej;
  • wskazanie materiałów lub szczegółowe określenie tematu (cezura czasowa, zasięg terytorialny), którego one dotyczą;
  • określenie celu i proponowany sposób wykorzystania udostępnionych materiałów 
    w przypadku udostępnienia dla celów naukowo-badawczych zaświadczenie z uczelni;

Udostępnianie akt:

  • zawierających informacje niejawne - następuje zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych,

  • zawierających informacje publiczne – następuje zgodnie z przepisami o dostępie do informacji publicznej,

  • zawierających dane osobowe - następuje zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych,

Akta i uwierzytelnione kserokopie z tych akt nie zawierające informacji niejawnych, stanowiących zasób archiwum Komendy Powiatowej Policji w Mielcu udostępnia się za zgodą Komendanta Powiatowego Policji w Mielcu.

Archiwum, udostępniając dokumentację dla celów naukowo-badawczych informuje o odpowiedzialności wynikającej z przepisów prawa cywilnego w przypadku wykorzystania wiadomości uzyskanych z udostępnionej dokumentacji w sposób naruszający dobra osobiste osób trzecich.

Akta udostępnia się w pomieszczeniach biurowych Zespołu ds. Ochrony Informacji Niejawnych i Kancelarii Tajnej KPP w Mielcu, w obecności pracownika archiwum.

Archiwum wydaje informacje na podstawie posiadanych archiwaliów. 

 

Wnioski o udostępnienie dokumentacji należy kierować na adres:

Komendant Powiatowy Policji w Mielcu
ul. Wyspiańskiego 8
39-300 Mielec

 

Szczegółowe zasady udostępniania materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej regulują niżej wymienione akty prawne:

1. Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r. poz. 553),

2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie sposobu i trybu udostępniania materiałów archiwalnych znajdujących się w archiwach wyodrębnionych (Dz. U. z 2011 r. nr 196, poz.1161),

3. Zarządzenie nr 920 KGP z dnia 11 września 2008 r w sprawie metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w Policji (Dz. Urz. nr 16 z 2008 r., poz. 95).

 

Ograniczenia stosownia RODO
Zgodnie z art. 22b ust. 1 i 3 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2019 r., poz. 553 z późn. zm.)** ogranicza się stosowanie art. 16, 18 ust. 1 lit. a i b oraz 15 ust. 1 i 3 RODO:
1. Prawo do sprostowania danych – w ten sposób, że administrator danych przyjmie od osoby, której dane dotyczą, pisemne sprostowanie lub uzupełnienie dotyczące jej danych osobowych, nie dokonując ingerencji w materiały archiwalne, 
2. prawo do ograniczenia przetwarzania – w zakresie niezbędnym do korzystania z materiałów archiwalnych zgodnie z ustawą, bez naruszania istoty ochrony danych osobowych zawartych w tych materiałach, także w przypadku pierwotnego zbierania danych w sposób bezprawny albo w przypadku nieprawdziwości, nieścisłości lub niekompletności danych,
3. prawo dostępu przysługujące osobie, której dane dotyczą – do zakresu, w jakim dane osobowe podlegające udostępnieniu mogą być ustalone za pomocą istniejących środków ewidencyjnych.

* rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1),

** zmiany do ustawy zostały wprowadzone ustawą z dnia 21 lutego 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - ogólne rozporządzenie o ochronie danych (Dz. U. z 2019 r. poz. 730).

 

Klauzula informacyjna dla wnioskujących o udostępnienie danych z materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej

 

Metryczka

Data publikacji 04.02.2015
Data modyfikacji 14.06.2019
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Mielcu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Urszula Chmura
Osoba udostępniająca informację:
Urszula Chmura
Osoba modyfikująca informację:
Urszula Chmura
do góry